S’activa l’àrea d’aportació puntual del porta a porta
L’Ajuntament de Calaf activarà properament l’àrea d’aportació puntual del porta a porta, ubicada a la caseta situada al costat de la deixalleria. L’accés estarà controlat a través de targeta electrònica, que també caldrà mostrar per accedir a la deixalleria. Per disposar de targeta (només una per habitatge o empresa registrats al porta a porta), cal fer una sol·licitud a l’Àrea de Medi Ambient.
S’han habilitat dues vies possibles:
- Formulari online: https://bit.ly/tarjaaportaciopuntual.
- Sol·licitar el formulari imprès a l’Ajuntament (sense cita prèvia) o deixalleria, omplir-lo i retornar-lo.
Un cop l’Ajuntament rebi la sol·licitud, el tècnic de Medi ambient revisarà totes les dades i contactarà amb la persona sol·licitant per indicar-li el lloc de recollida.
L’àrea d’aportació puntual, situada a la caseta ubicada costat de la deixalleria, està prevista per situacions excepcionals en què no es pugui fer ús del servei habitual del porta a porta. Els residus que s’hi poden aportar són: restes orgàniques, paper i cartró, envasos lleugers, teixit sanitari i fracció resta.
El nombre màxim d’accessos permesos estarà limitat: habitatges i entitats tindran 12 accessos anuals; les segones residències fins a 52 accessos; les empreses, 25; i les masies i disseminats sense servei porta a porta hi podran accedir fins a 3 cops per setmana.
La mateixa targeta servirà per identificar a totes les persones usuàries de la deixalleria. Així doncs, a partir del dia 1 d’abril, tota persona que no s’identifiqui a l’entrada de la deixalleria amb la targeta, no hi podrà accedir.
Aquesta mesura té per objectiu millorar el servei de recollida del municipi, i augmentar amb la col·laboració del veïnat, els índexs de reciclatge. També es pretén evitar l’ús no autoritzat de la deixalleria.